יום שבת, 28 בינואר 2012

Paloma Faith

חבר שלי שיודע על התמכרותי למוזיקה והחיפוש שלי אחר מוסיקה חדשה, שלח לי לינק לשיר ששמע בפאב, מתוך תחושה שאם אני לא מכירה אני בטוח אוהב. השם היה לי מוכר. שמעתי כבר את השם פלומה פיית' אך לא הצלחתי לדלות הרבה פרטים מזיכרוני. למזלי היום לא באמת צריכים להשתמש בזיכרון כשלא חייבים. בויקיפדיה מצאתי פרטים רבים על הקריירה המוסיקלית שלה, הטלוויזיונית והקולנועית. מחקר קצרצר נתן לי את הבייסיק.

קצת היסטוריה יבשה:
פלומה נולדה בפרברי לונדון אביה היה ספרדי ואמה אנגליה. הוריה התגרשו בגיל שנתיים והיא גודלה על ידי אמה שעודדה אותה מילדות לרקוד ושלחה אותה ללימודי בלט על בסיס שבועי. פלומה למדה לתואר בריקוד עכשווי, אך לאחר לימודיה הבינה שריקוד זה לא החלום שלה ועברה ללימודי תיאטרון. 

בזמן לימודיה בקולג', פלומה עבדה בפאב והמנהל ביקש ממנה  לשיר עם הלהקה שלו. במהלך אחת ההופעות, היא תפסה את עיניהם של אחד ממפיקיEpic Records , שבמקרה שהה במקום ובאמצע שנת 2009 פלומה שחררה את הסינגל הראשון שלה, .Stone Cold Sober  

כאשר הקשבתי למוסיקה של פלומה , לא יכולתי שלא להשוות אותה לאיימי ווינהאוס האגדית בעיני. פלומה אף קיבלה הצעה להצטרף ללהקה של וויינהאוס וסירבה כנראה כי רצתה לבסס את עצמה כאמנית עצמאית. משהו בסגנון לבושה של פלומה והסגנון המוסיקלי הקורץ לשנות השישים לעיתים, מאוד הזכיר לי את וויינהאוס, ואני מודה שזה גם היה אחד מגורמי המשיכה.  אבל אחרי האזנה מעמיקה החלטתי שלא לתייג את פלומה כל כך מהר כעוד חיקוי. אמנם הדמיון שם וקשה להתעלם ממנו, אך המוסיקה טובה ורעננה וזה מה שחשוב מבחינתי, בשורה התחתונה. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה